.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تامین آب شرب ساری از سد شهید رجایی

شمال نیوز: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: طرح تامین آب شرب ساری از طریق سد شهید رجایی سال آینده در ساری به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شمال نیوز، رمضان طهماسبی در حاشیه جلسه کمیته راهبردی طرح کلان دانش و فناوری استفاده از آب دریا و آب‌های شور برای استفاده در کشاورزی، شرب و صنعت در دانشگاه علوم  کشاورزی و منابع طبیعی ساری در گفت‌وگو با فارس در ساری اظهار داشت: دریا ظرفیت مناسبی برای تامین آب شرب،صنعت و کشاورزی است که در آینده باید به این سمت برویم.

وی افزود: وزارت نیرو در 60 سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان برای بخش آب هزینه کرده است.

طهماسبی با بیان اینکه یک‌هزار و 700 میلیارد تومان برای آب مازندران سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: 700 میلیارد تومان در هفت سال اخیر در این بخش هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش آب در مازندران دیر شروع شد و در 34 سال گذشته نیم میلیارد تومان هم برای تامین مخزن هزینه نشد و تصور این بود که استان آب دارد و نیاز به مخزن ندارد.

وی با بیان اینکه 75 هزار حلقه چاه، آب شرب،صنعت و کشاورزی استان را تامین می‌کند، عنوان کرد: از 2 هزار حلقه چاه برای تامین آب شرب استان استفاده  می‌شود.

طهماسبی در ادامه خاطرنشان کرد: از این تعداد چاه 32 حلقه چاه حذف شده و شش چاه به دلیل شور بودن بتن‌ریزی شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده 200 حلقه چاه از چرخه تامین آب حذف شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه کمتر از 15 درصد از آب سد برای تامین آب شرب استان استفاده می‌کنیم، بیان داشت: در چهار سال آینده از 80 میلیون مترمکعب آب سد شهید رجایی و سد البرز برای تامین آب شرب یک میلیون نفر از جمعیت استان استان می‌شود و این طرح در شهرستان ساری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نایب الله اصغری 2 ارديبهشت 1392
آقای طهماسبی فکر نکنم به عمر ما قد بده من تا یادم هست طرح اب رسانی به ساری در حال افتتاح است بهتر دیگه وعده ندید بهتره.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.